söndag 25 april 2010

Hot rod & rock show.

I lördags 09:59 satt vi (VI= jag, K, Casper, K's lillebror K och deras far, Caspers farfar T) på tåget som rullade iväg mot tammerfors, nästan 40 minuter försenat. Vi kom iaf fram nästan samma tid som vi egentligen skulle ha kommit fram.
Vi ringde direkt åt min mor som sa vart vi skulle gå. Vi hittade rätt buss och kom fram till Pirkkahalli.
Där letade vi upp F. Min mor och F hade farit till tammerfors redan dagen före.
Modern var mer intresserad av shopping än bilar.
Vi var hungriga och bestämde oss för att äta innan vi började gå och kolla in alla bilar och alla försäljningsstånd.
Casper var jääätteduktig hela dagen lång. Även fast han gick mellan varven, han gick snällt bredvid oss.
Jag och Casper åkte lite karusell också. Sånadär kaffekoppar som snurrar :P
Vi såg massor med fina bilar och motorcycklar. K köpte tre tröjor åt sig och Casper fick ett kort på en bil av F. :P
När det var dags att bege sig ut från själva hallen ville killarna kolla in alla bilar som stod utanför också, som folk hade kommit dit med alltså.
Iskallt som det var bestämde jag mig för att jag och Casper skulle åka in till stan istället och träffa mormor tills de var klara. Casper somnade på bussen och sov en timme tills vi skulle fara på tåget.
Vi hann gå lite vid Stockmans. Casper fick ett par supersnygga Nike-skor.
Strax efter kom alla killar och vi var redo att åka hem :)
K var nöjd och hade sett Go Getters på gatan utanför nå hotell :P
Casper trivdes på tåget. Vi satt i vagnen där de hade rutchbana, böcker och nåt litet tåg att sitta i.
Nog om det.

Idag har vi varit till mommo och F's. Gubbarna skruva Cadillacen.
Och ikväll har vi varit och hälsat på Caspers kusin N.
Casper somnade på hemvägen och nu ska jag sätta mig i soffan med K och äta lite vindruvor och fortsätta läsa min bok.

Godkväll!

PS. har lite bilder från lördagen på FB. :P

Inga kommentarer: