onsdag 17 februari 2010

egen säng

Imorse steg vi upp halv nie, jag tog en snabb dusch och kollade sen på termometern.
Den visade minus 21 grader. Inget dagis idag inte.
Vi var hemma istället och städade lite och slöade. Sen fick vi besök av min kompis E :)
F var hem en vända vid lunchtid och rasta Grabben, så då fick Casper fara med ut i kärran tills han somnade :) = jag behövde inte fara ut i kylan ;)
F erbjöd ju sig såklart detta då.
Efter alla slutat jobbet var det fullt hus här.
Mormor och F smet iväg till strömmen.
Vi har också varit och hälsat på Caspers farmor en stund ikväll.
Jag körde dit K och Casper, själv åkte jag till Halpa Halli och handlade mat för nästan 70 €, fast kylskåpet är endå bara halvfull. Fast jag hade nog tre påsar.
Mat är otroligt dyr.

Nu har vi just ätit Görans mat och far och son sitter och ser på ishockey.
Mamman själv är mindre intresserad....

Förresten så har Casper "börjat" sova i egen säng!
Han har gjort det dem tre senaste nätterna. Av egen fri vilja :)
Igår t.ex. när jag tog med honom i min säng då vi skulle sova, eftersom jag skulle gå och sova samtidigt, sa han "Cassi tuta egen sängen" då jag släckte lampan, så jag flyttade honom till egen säng och han somnade så småningom :)
De före två nätterna har han farit och sova före mig, i egen säng, och somnat inom fem minuter.
Han har då också sagt att han vill fara i egen sängen och sova.
Jag hoppas hoppas att det håller i sig.

Nu är det också bara nån vecka tills vår lilla bebis fyller TVÅ år.
Hjälp vad tiden går..

Nu ska vi börja ställa oss till sängs.
Godnatt!

Inga kommentarer: