torsdag 16 juni 2011

Rådgivningen

Vi besökte rådgivningen idag och detta är dagens resultat: (vecka 27+1)
Vikt: +1,8 kg sen förra månaden. (1 kg kvar till ursprungsvikten)
Blodtryck: 126/71.
Hb: 115.
Bebbens pulsfrekvens: +140
Livmoderbottens höjd: 26 cm.

Livmoderbottens höjd var ju lite litet förra gången, nu hade det ändrat rejält, från 19,5 cm till 26 cm. Så nu är det över medelkurvan och inte under. Bebben hade vänt på sig, vilket jag känt på sparkarna. :)

Nu ska jag gå och vila en stund med Casper i soffan och se på bolibompa.
Och ikväll blir det Mumbab party!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Har du inte gått upp nåt hittills under graviditeten?! :O Snacka om att vara olika... Själv hade jag gått upp 15kg vid v.25. Å hela viktsaldot slutade på +30kg vid v.40+0... :P *hahah* Men å andra sidan så var jag ju "strandad" under hela graviditeten p.g.a. foglossningen, så det bidrog väl med sitt det också... Fast idags läge har jag nog gått ner de flesta kilona. Har väl kanske 5kg kvar, men jag hade som mål redan när jag var gravid att jag ska försöka att inte gå ner allt sen efteråt... Antar att du har mått väldigt illa i o m din viktnedgång!? Hoppas att det har rett upp sig nu i a f och att du får må bra resten av tiden! :) ...Å ifall det nån gång i framtiden blir ännu ett till så kan jag varmt rekommendera akupunktur mot illamåendet. Det gick jag på medan jag väntade sonen och jag behövde *tack o. lov* inte spy en ända gång! :) Sköt om Er allesammans och magen! :)
*V8-MAMMAN*

Johanna sa...

Nog har jag ju gått upp lite, men jag gick ner ca. 6 kilo i början av graviditeten, just pga. illamående. MEN, jag hade nästan 10 kg övervikt innan jag blev gravid, så de var ju bara "extra" kilon som försvann egentligen, då sötsuget var som bortblåst. :D
Med Casper gick jag upp typ 12 kg under hela graviditeten, men då vägde jag ju också 8 kg mindre innan jag blev gravid än innan denna graviditet.

Så egentligen har jag ju inte gått upp nå från före jag blev gravid, men om man tänker på extra-kilona så blir det ju lite annorlunda. :D