torsdag 3 juni 2010

mera kiss och sommarplaner

I söndags kissade ju Casper på pottan för första gången, och igår var det dags igen.
På kvällen då vi låg i sängen och myste alla tre sa han att han behövde kissa på pottan.
Så vi steg upp och tog av blöjan och han satte sig på pottan och kissade som om det vore en vanesak :)
Han har också börjat säga då han behöver kissa, då han kissar eller då han har kissat.
Det här är ju en bra början.
Men han får ta allt i egen fart, och kissa på pottan de gånger han själv vill, och hoppeligen blir det mer och mer.

Vi var till Kokkola i tisdags, och som vanligt hittade jag inget till mig själv!
Casper fick ett par jeansshorts och en radiostyrd bil av pappsen.

Igår var vi på en limsa/glass,saft/kaffe till stan med Caspers morfar.
Vi satt ute vid Fredrika, och Casper sprang omkring hela tiden och charmade två flickor som stod och kolla på honom.
Om vi är någongstans, och det går en sekund som jag inte ser var Casper är får jag nästan panik.
Jättehemskt.
Som för nån vecka sen då vi var hos K's kusiner. Vi var flera stycken utomhus, och mittialt var Casper försvunnen, jag och K sprang som tokar och var livrädda och sökte honom, så satt han i bilen och åt godis. Bilen stod ju bara nån meter i från oss, så han sku väl egentligen int ha hunnit längre än de, men han synsta ju int då han är så kort i rocken :)

På tal om hans längd, K försökte mäta honom för nån dag sen och han är nästan en meter lång!
Typ 98 eller 99 cm fick han det till.

Idag ska vi få besök av tant E. Måst hinna dammsuga före och plocka undan lite, men Casper sover fortfarande. Får ta och väcka honom snart om han inte vaknar.

Jag kan ju passa på att skriva om våra sommarplaner också. Vi har ju iofs bara två än men.. :P
3 juli så har min mor erbjudit sig att sköta Casper så vi ska fara till Purmo och höra på Björn Rosenström ;)
Och eventuellt helgen efter det ska vi, lilla familjen, fara till Haparanda, sova två nätter, IKEEAA!!
Så mycket har vi planerat till sommaren :D
Och förstås har vi mycket som ska fixas här hemma då K får semester (i juli).
OCH, så sku de vara trevligt att fara till min farfars villa, men det återstår att se.

PS!! Ikväll ska vi kanske på Sex and the city 2 :)
Och med vi menar jag absolut inte K :D Jag, min mor och min styvsyster M.

Nåja, nu ska jag fortsätta läsa lite bloggar.
För tillfället läser jag denna : http://www.beingbingo.com/

1 kommentar:

Faster Maria sa...

låter som bra sommarplaner och att Casper har börjat kissa själv. När vi var ifjol till Haparanda så lossnade ju etta bakhjulet på Volvon, så se till att ni spänner till bultarna ordentligt på däckena.
Ta kontakt med faffa så ordnar det nog sig med villafarandet. Han har säkert en massa att berätta om sin Londonresa..