måndag 1 mars 2010

sportlov.

Imorse steg jag upp 8, väckte Casper 9, och klockan 10 satt vi i bilen på väg mot öppet dagis. När vi kommer dit säger en "tant" från dagiset där bredvid att de säkert har stängt idag då det är sportlov. Smarta jag. Kom int alls ihåg att det är sportlov.
Vi styrde då kosan mot Prisma och köpte blöjor och ett kexpaket och for sen och hälsa på min bror K och hans dotter M.
Casper började direkt köra omkring med M's traktor.
Då han stigit av den och M började köra istället blev Casper arg och skrikig enda tills vi for hem. :P Kanske en trampa-traktor sku ha varit en bra födelsedagspresent.

Imorgon ska vi fara och köpa tårt-ingredienser (färdiga tårtbottnar såklart)
Kanske far vi och simmar en dag under veckan också.
Ikea-resan vet vi fortfarande inte om den blir av. Om ingen buss far har vi funderat lite på att ta bil.

Igår var Casper hos sin farmor en stund så jag och K fick fixa lite vid V:gatan.
K och F försökte göra något med batterierna så vi sku få nå värme i köket, men det gick ej. Så vi har Caspers 2-års kalas här på E:vägen.

Nu har Casper kastat tamponger över hela köket så jag ska gå och plocka upp.
Nehe, nu säger han att jag ska skutta honom i lära-gå-vagnen.
Godkväll.



Vääääärldens sötaste snart 2-åring ;)

2 kommentarer:

lintuli sa...

vann a du hitta dömde idat byxona?

Johanna sa...

Di had na lilla butik i Vasa me idat, molo å toki :D Ha alde veta åv a råka ba si a. Tinttaiita hejtt a :D