onsdag 12 maj 2010

schools out for summer, snart

Här kommer en snabb uppdatering bara.
I måndags hade vi det muntilga yrkesprovet i skolan. Det gick sådär. Var inte så värst förberedd och det blev lite nervöst. Men godkänt ska jag väl få iaf.
Nu har jag tre förhandsuppgifter kvar att göra och nästa vecka har vi två yrkesprov till. Vi ska vara två dagar i skolan, mellan klockan 15 & 21. Får se hur det går då.
Så efter nästa vecka har vi SOMMARLOV! Enda tills september.

Idag har vi varit till öppet dagis. Och vi hade väldigt tur, vi har ju inte varit dit på säkert två veckor, men jag visste att de skulle årdnas någon utflykt.
Så idag knep vi de två sista platserna i bussen! :)
Vi ska till Markens djurgård i markby.
Nästa fredag tror jag det var.

Efter dagis gick vi en snabbis in till halpa halli efter två mjök och en gurka och sen hem. Då vi kom hem gick vi ut en sväng med hunden, och Casper bestämde sig för att ta en tupplur. Han sover ennu, för han somnade om efter att jag tagit in honom och klätt av honom ytterkläderna.
Nåja, det är ju ledig dag imorgon så det gör inget fast han är uppe längre ikväll.

Då K slutar ska vi äta middag, sen fara en sväng till loppis och sen ska jag fara till mamma och F's och påbörja förhandsuppgifterna. Jag har bestämt att de ska vara klara innan helgen, så jag får börja öva lite inför yrkesproven OCH mata in lite viktig information på min minnessticka ;) Ja, vi får ju ha dator till "hjälp" på yrkesproven. Läraren tyckte ju inte det var till så stor hjälp men, google är ju bäst ;)

För nån vecka sen var en traktor hit och grävde upp två ganska stora plättar av vår "gräsmatta" där det såg ut som en djungel på sommaren. Vi ska ha ny gräsmatta på en ganska stor del av gården, den är så ojämn. Och så ska vi försöka forska i hur vi ska gå till väga då vi vill riva ett äckligt gammalt snett och fult uthus här på gården. Det tar verkligen upp såå mycket utrymme av vår gård.
Bara allt sku gå på ett knix sku de ju vara bra.

Okej, det här blev lite längre och tråkigare än jag hade tänkt.
Men nu ska jag sluta :) Ska ju väcka prinsen, men först ska jag lägga in lite bilder, tagna med min Samsung Jet :)


K's nya tattamärso :)

Casper å vivan


Det fina uthuset




Inga kommentarer: