torsdag 27 maj 2010

babysjuk

Sitter nu just hos mommo och F's. Vi har studsat på studsmattan lite och nyss blev Casper omfriserad lite. Bror K och Caspers kusin M är också här.
Men snart ska vi fara hem cycklande och börja fixa mat tills pappsen kommer hem.
Sen styr vi kosan mot Edsevö och hälsa på L&R, bara vi hittar dit ;) Men K borde nog hitta.

Lillkillen har börjat med en sådan sak att han inte "erkänner" att han har bajsat.
Då man frågar "Casper har du kacka?" svarar han "Nää, ja haar int!"
Som idag när jag stod och diskade började det lukta då Casper kom i närheten.
Jag frågade ifall han har bajsat, han svarar såklart "nej" för han var upptagen med att leka med en bil. Så jag frågade vad är det som luktar då, svaret blev "En fågel som ha kacka" :P

Han vägrar också att kissa på pottan eller wc:n. Han har aldrig gjort det.
Igår hade han bara kaliise på sig och pottan var framme hela tiden, men han kissade endå sen direkt jag lag på blöjan. Nåja, det kommer väl, han börjar väl sen då han vill.

Jag börjar bli lite babysjuk då man ser och hör alla som ska få barn. Det skulle vara mysigt och kul med ett litet syskon åt Casper.
Men vi kommer nog att vänta en tid än. Jag vill ha skolan klar först åtminstone, och hoppeligen jobba lite före också.
Men nångång iaf :)

Nu ska vi hoppa på cyckeln och fara hem.

5 kommentarer:

Anonym sa...

bråått me ti få bååne?

Johanna sa...

Varför sku vi måst vänta? Vi vet att vi vill leva ilag, å ge ett syskon åt Casper me int allt för många år emellan.

lintuli sa...

oj hanna dy e int enda som e babysjuk... ja tänkt få na feil tå ja gick igenom lova å alvins kläde som di had tå di va nyfödd. Ja måst säg ja tycker he a räkt läng fyri ty a bliivi babysjuk på nyytt, jag a ve he i fleir år rej ;)

Johanna sa...

Linda, haha, ja int vejt ja om ja ha vori na rikti babysjuk fön nu ja :P Men he e väl int allt fö läng föri du har skola fädi to helder ;)

Anonym sa...

Avskyr "anonyma" skrivare som ändå int kommenterar nå vettigt! man kan ju int låta bli att bli babysjuk då allihop får bejbi hejla tin :) dessutom så måst e ju va världens härligast att få ett bån. vi väntar no så :)

/ linn