tisdag 25 maj 2010

bullar

Ser att det blev två bilder i förra inlägget. Var ju första gången jag bloggade från telefonen så jag är förlåten :P
Synd att det underbara vädret är förbi för denna gång. Nu får man bara gå och frysa hela tiden.
Vi trotsade vädret igår och var utomhus en timme i regnet.
Men sen tyckte nog både jag och Casper att det var dags att gå in.
På kvällen åkte K iväg till Siwa och köpte en påse med frysta bullar. Hela påsen med 9 bullar gick åt. Och gott var det. Sen var jag och min mor en stund till loppis. Det är trevligt att bara gå runt där en stund. Men det luktade väldigt äckligt där, ruttet på något sätt, usch.

Igår skruvade jag och Casper isär hans spjälsäng, den är ju bara ivägen där i vårt nuvarande sovrum (datarummet), det är inte många nätter han har spenderat i den sängen.
Sen då vi får klart sovrummet, vilket jag hoppas bli i sommar, bara vi orkar ta tag i det, ska vi ta ner hans storpojkssäng. En utdragbar säng som vi fick av K's chef.

Idag har vi bara latat oss. Vi sov till halv 11. Åt morgonmål, kolla på tv, var och duscha/bada, åt lunch. Sen bestämde vi oss för att fara till mommo å F's med Caspers cyckel.
Det är första och sista gången jag går så långt med hans cyckel.
Det blir tungt att bucka på med stången eftersom han styr åt alla håll. Man får hela tiden säga "Casper int i diket, int ut på vägen, se framåt" osv. Han är sååå intresserad av allt som händer runtomkring så han har inte riktigt tid att se framåt och styra ordentligt. :D

Fram kom vi iaf. så nu busar Casper och kusin M och jag sitter för tillfället och nördar framför datorn.

Imorgon då K slutat jobbet ska vi fara till Kokkola. Casper ska hoppeligen få lite nya kläder, inte för att han behöver men annars bara. Eller faktiskt så behöver han shorts, han äger ETT par shorts.

Nu ska jag söka efter ett smarrigt bullarecept så jag får baka, eventuellt imorgon.

Inga kommentarer: