tisdag 1 maj 2012

Första natten.

Första natten i egna sängen gick jättebra för Mejsan!
Till först förstod hon nog inte att hon faktiskt skulle SOVA där, hon var överallt i sängen i raketfart.
Bland det första hon gjorde var att ta i spjälarna på sängen och sedan i kanten och dra sig upp och STÅ, lilla tösen vart har du så bråttom?
På golvet drar hon sig upp och stå på knä bara, även då får man vara livrädd att hon ska falla bakåt, hur ska de gå nu då? Som tur är finns det inte riktigt några bra ställen att dra sig upp och stå för på golvet, förutom sofforna, men dit räcks hon inte än.
Men iaf, om en stund lugnade hon ner sig och låg och tutta på tutten och gosade med trasan och somnade, och sov hela natten till 6:45! Ja, hon hade nog gärna fått sova till 7:45 eller 8:45, men så ser nog tyvärr alla våra morgnar ut.
Det var otroligt skönt att sova ENSAM, eller ja, K var ju också där men han varken sparkar mig i huvudet, kniper mig i näsan, drar mig i håret eller klöser mig på kinden.
Jag var lite rädd ifall jag skulle vakna nu när ingen gjorde detta åt mig, men hon var snabbt imorse i hörnet av sängen närmast mitt huvud och började prata och var superglad, bättre väckning än innan. :)
Jag har ju förflyttat mig och sover i fotändan nu, där Mejas säng är.

Halsen är lika sjuk än idag, men natten gick bra efter att jag tog en värktablett en stund innan jag la mej.
Blir nog att mumsa värktabletter idag igen.

Inga kommentarer: