onsdag 2 maj 2012

Den andra natten i egen säng gick inte riktigt lika bra.
Meja somnade i bilen på väg hem så det var bara att flytta henne till sängen, hon brukar inte vakna innan morgonen, men igår gjorde hon det såklart, jag hade lämnat telefonen i jackfickan och såklart råkade K ringa.
Tog upp henne eftersom hon började gallskrika direkt hon inte såg mig. Bytte blöja och värmde mjölk och så lade vi oss i soffan.
En timme senare ungefär (klockan 22) försökte jag lägga henne igen, och det tog säkert till 23 innan hon somnade. Alltså hon var som galen, upp och stå hann hon hundra gånger, upp på knäna, falla ner, upp och ner upp och ner överallt och hit och dit. Men hon somnade ju till sist, likaså jag. Klockan var till och med så mycket som 7:30 imorse när solstrålen började babbla.

Nu på dagen har hon också sovit jättedåligt, första luren sov hon max en halvtimme och nu andra inte ens en timme, hon ligger fortfarande i vagnen och jag hoppas hon somnar om, ser inte direkt ut så nu men..
Och det är klart att man vill att barnen ska sova bra på dagtid, åtminstone jag behöver lite egentid plus att jag har en del att göra innan vi ska promenera efter Casper till dagis och kvällstid har jag aldrig någon egentid, därför är det så skönt med lite egentid på dagen ;)
Vadå ego, men jag tror nog de flesta föräldrar njuter lite extra när barnen sover.


Ska försöka filma Meja ikväll ifall hon är lika galen.

Inga kommentarer: