fredag 9 september 2011

Bilstolar.

Jag har haft lite ångest de senaste veckorna, för vi har konstaterat att Casper växt ur sin bilstol!
Jag har tagit för givet att vi nu måste köpa en framåtvänd bilstol, tills jag hittade Britax Multi-Tech!

Britax Multi-Tech. Google.
Den går att ha bakåtvänd/framåtvänd till 25 kg (vilket Casper inte är ännu) och eftersom det där nackstödet går att höja ryms han minst 1 år till i den! (vi var och provsatt en idag) Jag är sååååå lättad! Sen då han växer ur denna får lillsyrran ta över den och vi får igen köpa en ny åt Casper. Vad som helst bara barnen sitter säkert i bilen.
Till ett litet problem då. Bilstolen kostar 300 €. 300 € som vi inte har.
Vi kommer att försöka sälja Caspers nuvarande bilstol, Britax Secura, men det täcker ju absolut inte hela 300 €.
Så antingen måste vi köpa en begagnad Multi-Tech, eller så försöker vi samla in lite pengar av te.x. Caspers mommo, faffa osv.

Britax Secura, google.

Britax Secura. Google.
Så om någon behöver en SÄKER och bra bilstol som är endast Bakåtvänd kommer jag snart lägga ut en till salu på Findit, ska tvätta klädseln först.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste tipsa. Köp stolen från jeppis Autocenter. Billigast i Finland där. Vi köpte vår därifrån, visserligen 2,5 år sedan. Killen fyller strax 4 och sitter hur bra som helst där ännu. Blir ju sedan en bältsestol då man inte mera ryms i stolens egna bälten. Jag tror vi hamnar ta ibruk det alternativet då vintern kommer, för uteklädera fyller upp så att stolens bälten inte mera då riktigt passar mera. Enligt reklamen kan man sitta i den till ca 8 års ålder, men vilket barn vill sitta i en sån dåmera...

h. Tina

Johanna sa...

Jo, det var dit vi var och provsatt en. :D Fast de är nog samma pris på de flesta andra ställen, de har dem på specialpris för 299 €.