onsdag 14 juli 2010

skönt

Hej å hå.
Skönt med en mulen dag idag.
Klart det är skönt med 30 grader och sol, men man gör ju inget annat än svettas.

I lördags var vi mot kvällskvisten till M & N's villa med Stella (båt).
Vi åt lite bullar och sånt gott.
Och jag har aldrig känt på så varmt vatten förut!!! Tog inget dopp (hade ingen simdräkt med) men hade gärna gjort det :P
Minns inte vad vi gjorde på söndagen.
I måndas var min moster med familj hit till Ekovägen, och alla vi andra var ju också här förstås så det var full rulle.
Sen förflyttade vi oss till deras husvagn så vi fick ta oss ett dopp.
Från igår till idag har vi sovit över hos mommo och F's vid Storströmmen.
Vi har badat flera gånger.
Igår mittialt då vi var påväg och bada på stranden där såg vi L&R som rodde med en gummibåt :D Så den var ju jag och L ut med en stund och ville ha vågor.

De sku vara ganska trevligt att bo vid vattnet och ha en egen strand, sommartid åtminstone.
En villa sku int vara helt fel ;)

Nu just är vi vid E:vägen och har vräkt i oss jordgubbar och glass.
Resten av högen är utomhus men jag tänkte blogga lite.

Nu kom jag också på vad vi gjorde i söndags. Vi var ju till Purmo och hälsade på K's kusiner.
Vi var även ett varv till sexsjön och badade, där vattnet var väldigt brunt.

K har fått i sin ORANGE båt. Han var så stolt över den så nu ska den inte säljas längre :P
Den ska absolut målas vit nästa sommar...

Nu ska jag gå ut igen.

PS. Casper har en kort "saga" som han brukar berätta, den lyder så här:
"En dag kom tant leena.."
Så va den slut :P

Inga kommentarer: