onsdag 21 mars 2012

Meja 6 månader

Idag är vår lilla prinsessa 6 månader! ½ år!
Hon är en härlig tjej som är väldigt nyfiken och hänger med i svängarna mycket fint. Ibland borde hon ha ögon i nacken, hon vrider och vänder sig som hon skulle få betalt då hon sitter och äter och Casper leker bakom henne
Hon har fått äta gröt, potatis, batat, morot, majs, blomkål, päronpure och mangopure. Nästa gång jag kokar mat ska jag börja laga med lite kött! Hon har blivit mycket duktig på att äta.
Hon är aldrig i still! Det ska röras på sig heeeela tiden, hon hålls knappt en sekund på rygg, får nog börja köpa byxblöjor snart.
På mage snurrar hon som klockan, ganska snabbt nuförtiden, hon har även börjat dra sig framåt kortare sträckor, fram till en leksak i närheten.
Dagtid sover hon 2-3 gånger, första turen är redan runt 10 och då kan hon sova upp till 3 timmar, de andra sovturerna är runt en timme.
Nattetid sover hon från ca. 20-21 till 7. Hon sover hela natten, vaknar ej, hon bara brööötar runt i sängen! Så snart ska vi försöka lägga henne och sova i egen säng.
Hon babblar väldigt mycket, ibland låter det som att hon säger "mamma" och "pappa" där mellan babblandet.
Hon har blivit lite mammig den senaste tiden, då jag går runt hörnet och hon inte ser mig vrålar hon till.
Vi har inte varit på 6 mån. kontroll än så jag vet inte de exakta måtten, men vi har fått hoppa nästan helt till storlek 74 nu, de flesta 68:or börjar vara trånga.
Och håret det bara växer och växer, och blir även ljusare.

Och såklart är brorsan fortfaaarande idolen, men nu när hon börjat försöka nappa hans leksaker har han nog börjat säga till!

Det var snabbt om Meja som 6 månader. Jag har säkert glömt en del som jag vill kunna läsa om senare men så är det väl alltid.

Inga kommentarer: