söndag 27 november 2011

En tanke kring graviditeten.

Jag började fundera på det här efter att jag var på efterkontrollen och gynekologen kollade på datorn och frågade: "Oj, gjorde inte det ont??" Mitt svar var "nä? jag vet inte?" Det gjorde ju så jäkla ont ändå..
Alltså, då bebisen föds ska den, efter att huvudet är ute, rotera axlarna (var det månne 90 grader) för att lättare slinka ut antar jag, men detta gjorde inte Meja.
Redan då strax efter att hon var född så sa de nog något om det, men jag brydde mig inte om det just då.
Man börjar ju ändå fundera, hade det gjort liiiiiiiiite mindre ont annars? Knappast så det märkts iaf..
Det behöver ju inte vara att det hade varit någon skillnad alls, jag måste ha brett bäcken, tyckte de ju.
Jag tycker nog ändå att krystningsskedet gick fint, och knappast hade det kunna gå mycket finare.

Inga kommentarer: