måndag 2 januari 2012

Viri å firi

Herremannen som sku komma hit har varit och farit, tror ni endå att jag har "haft tid" att sova en stund?
Nä, här ligger jag och läser bloggar..
Och jag är hundra procent säker på att ifall jag lägger mig ner och sover nu vaknar Meja riktigt strax.
Om jag är vaken sover hon säkert länge ännu, så får jag ångra mig att jag inte sov iaf..
Jobbigt jag har det va? Fundera på om jag ska sova eller ej.

Jag tänker ha K att fara och köpa en såndär grej med två plattor bara så vi får koka och steka mat!
Jag vägrar att leva på mikromat en dag till.
Elektrikern sku väl komma hit i mitten på januari, så det är ju ett tag till..
Äh, jag vill bara kunna knäppa i fingrarna och så *puff* är hela huset klart!

Nä vet ni vad, nu ska jag nog ta och vila en stund med den perfekta bebisen.
Ja, hon är hon en perfekt bebis, glad och nöjd, sover oftast hela nätter, sover bra och mycket dagtid, äter och skiter och mår bra, är bara gnällig då hon är trött eller hungrig.
Vilken tur att inte Casper var som Meja är och tvärtom, hade nog blivit för bortskämd då med första bebben, och antagligen tyckt det varit allt för jobbigt med en skrikande andra bebis.

Inga kommentarer: