fredag 13 januari 2012

Hejhej.

Vi lever nog ännu!
Vi har två förkylda ungar i huset, Casper är på bättringsvägar men Meja hostar och snorar som bara den.
Det händer inte så mycket just nu, vi är mest bara hemma och hänger och har det skönt. Och tråkigt.
Huset har det inte alls gått framåt med något sen vi flyttade in. Men det kommer väl snart.
Idag var faktiskt elektrikern hit så nu kan vi laga mat såsom man ska. Tusen tack.


Vi hade funderat och funderat och ville fara på en södernresa i sommar, till Bulgarien men kommit fram till att vi absolut inte kommer att ha råd med det, så nu håller jag på att googla lite vad man sku kunna göra istället, en kortare och billigare resa med bil.
Det blir väl antagligen en tripp till Sverige, men då är ju frågan vad man ska göra där då som är kul för ungarna (Casper).
Först kollade vi på Astrid Lindgrens värld, men det är så långt dit, och dyrt.
Sen kollade vi på High Chaparall, men dit är det till och med ännu längre!
Så dit ska vi fara sen när Meja blir lite större och båda får något ut av det.
Så nu då tänkte vi köra upp till Haparanda, och därifrån fara någonstans, eventuellt Pite havsbad.
Vi har ju några månader på oss att fundera ännu! ;) Men jag älskar att googla och planera.
I sommar ska vi även på bröllop!! Jippiii. Min styvsyster ska gifta sig, så då får man ju själv också höra om alla planer och sånt, så man blir helt in i det!
Jag vill också gifta mig en dag! BLINK BLINK KENNETH! Okej, han läser inte min blogg..
Men jag har faktiskt gjort klart för K att ifall vi nångång ska gifta oss får han nog gå ner på knä och fria på ett romantiskt ställe annars kommer jag att säga nej! Hihi.
Ursäkta för ett vädligt rörigt inlägg.


PS. På söndag ska K fara till Helsingfors typ 3 nätter, jag är livrädd att sova ensam hemma, jag är rädd för mörkret, ja egentligen är jag rädd för allting.
Men det går väl nog bra, jag har ju ungarna och hunden. Hm.

PS. Måste visa mina fynd från gårdagen lite senare!

Inga kommentarer: